ZAPIEKANKA Z BROKUŁEM I KALAFIOREM

A może zapiekankę? Dzisiaj wymyśliłam sobie, że chce mi się brokuła, a że miałam w zamrażarce to zaczęłam tworzyć 😁

SKŁADNIKI:
*pół torebki mrożonego brokuła
*pół torebki mrożonego kalafiora
*garść mrożonego groszku
*dwa ziemniaki (ja miałam ćwiartki wyjęte z jakiejś mieszkanki)
*jedna duża cebula
*6 pieczarek
*pół żółtej papryki
*sól
*pieprz
*łyżka płatków migdałowych

SPOIWO:
*sól
*pieprz
*chili
*2 ząbki czosnku
*1 szklanka mleka migdałowego
*szczypta mąki ziemniaczanej
*łyżeczka masła
*4 jajka
*łyżka sera gouda
*2 łyżki sera cheddar
*2 łyżki mozzarelli

WYKONANIE:
Brokuła, kalafiora i groszek wrzucamy do wody i gotujemy do miękkości. Wszytsko lekko podsmażamy. Cebulkę kroimy na ósemki pieczarki posypujemy solą i pieprzem, paprykę kroimy na paski. Wszytsko smażyłam oddzielnie jakoś ostatnio podoba mi się przenikanie się smaków nie lubię tego zmieszania. 
Masło roztopiłam na patelni i dodałam do niego mleko migdałowe do którego dorzuciłam wcześniej mąkę. Wszystko razem wymieszałam robotem razem z serami i przyprawami (oprócz mozarelli)
Układałam warstwami 🙂 brokuł z kalafiorem na spód (zostawiłam kilka kalafiorów na wierzch), cebulę, pieczarki, paprykę, ziemniaki. Zalewam to wszystko stworzoną masą, posypujemy mozarellą.
Zapiekankę piekłam w 200° góra/dół jakieś 30-40 minut. Jakieś 10 minut wcześniej zdjęłam wieko i posypałam zapiekankę migdałami.
Wyszła pycha

Komentarze

Popularne posty